veckans blogg och internationella kvinnodagen!

hej hej allihopa!

först och främst så ska jag skriva grattis till alla tjejer/kvinnor för att idag är det internationella kvinnodagen!

jaja men nu till veckans blogg! Den här veckans blogg är: http://selmish.blogg.se/ det är en blogg om den japanska kulturen kawaii vilket jag bara älskar! en annan blogg som är lite i kawaii-stil är fokis blogg! Det finns även en webshop till boggen som jag inte kommer ihåg vad den heter men det finns säkert en länk på hennes blogg. På webshopen så kan du köpa matrial och tilbehör till den japanska pyssel grejen "decoden". här är lite bilder på hur en typisk decoden kan se ut:

 


söta, eller hur!

tyvär så har jag inte sett matrial till det här i vanliga hobby butiker.
som ni ser så ser det ut som bakelser eller kakor, vilket är väldigt typiskt för japanerna! :)
men grunderna är iallafall lera och en sorts fake grädde som stelnar men man använder också giltter, pärlor, paljetter, plast diamanter mm.

jag ska nog köpa något från den dära webshopen om mamma går med på det, min mamma är nämligen lite skäptisk mot såt där. 

men en affär som säljer färdiga sånna där smycken är cocoo, du kan både köpa på nätet och så finns det en affär här i stockholm! :)

juste jag glömde att skriva att jag har varit hemma idag för att jag var sjuk :( jag har typ hostat jättemycket och haft ont i huvudet :C

jaja det var väll allt jag skulle skriva just nu :) hej hej från molly!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0