lördagsmys!

hej hej allihopa!

idag så har jag varit lite på stan med min mamma, men jag köpte inget.
Nu sitter jag iallafall i soffan och väntar på att melodifestivalen ska börja! Jag lagade middagen idag och det blev super gott :) Jag gjorde wok med kyckling och kokosmjölk! Jag har också gjort efterrätt, det blir hemmagjord glass och smakerna är oreo's kakor och kola och mini marsmellows! gott va?!

Men iallafall vad har ni ätit idag då?

just här är receptet om ni skulle vilja göra glassen!

Du behöver:

1½ dl vispgrädde
5 dl naturell yoghurt
valfri fyllning tex. kakor, marsmellows, kola, choklad, bär o.s.v
lite socker om man vill

Så här gör du:

hacka fyllningen om det behövs.
vispa grädden rätt så löst men ändå så att den är fast. mät upp yoghurten och blanda med grädden.
Häll i fyllningen och sockret. Häll i en plast burk med lock och ställ in i frysen.
Ta upp efter 2 timmar och mixa eller rör runt i galassen så att iskristallerna krossas. Ställ in i frysen igen och vänta i minst 2 timmar till inan du tar upp den och börjaj äta :) KLART!

skriv en kommentar om du är osäker på något i receptet :) hej då från molly!


Kommentarer
Postat av: Moa

Söt design!

2011-03-12 @ 20:30:41
URL: http://marsipangrisens.blogg.se/
Postat av: molly

haha tack gmn!

2011-03-12 @ 22:39:32
URL: http://mollyjohanne.blogg.se/
Postat av: Denise♥

ERIC SAADE ÄR BÄST! ♥

2011-03-12 @ 22:55:49
URL: http://niiisans.blogg.se/
Postat av: Anonym

eller inte han är bara konstig ju

2011-03-20 @ 13:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0